منصور تقوی

 

 

شهید منصور تقوی

شهید منصور تقوی 

زندگی نامه شهید منصور تقوی

بسم الله الرحمن الرحیم 
شهید منصور تقوی فرزند عین اله تقوی سقند میکلائی و او یک کشاورزان بود که در روستای سقند کینفلائی ساری در سال 1334 متولد شد و در سال 1340 وارد دبستان شد و به تحصیل مشغول شد و گواهینامه ششم ابتدائی را در قریه سقند کلاه ساری دریافت نمود و مجدداً ادامه به تحصیل داد تا کلاس یازده که رسید ازدواج نمود و حاصل این ازدواج دو فرزند یکی دختر بنام فاطمه و دیگری پسر بنام محمد است و مدتی کمتر از یکسال از ازدواج دیپلم خود را از دبیرستان جریر طبری شهرستان ساری دریافت نمود و در سال 1354 اعزام به خدمت نظام وظیفه سربازی به  هنگ عملیاتی شاهرود گردید .
و دو سال خدمت سربازی را بپایان رساند . منصور مردی شجاع و جوان دلاوری بود که هدف آن جز قرآن و اسلام چیز دیگر نبود و پیش از انقلاب بر علیه رژیم ستم شاهی سهم به سزائی داشت تا اینکه انقلاب مقدس اسلامی به پیروزی رسید در این زمان هم فعالیتهای چشم گیری از خودشان دارد و بعد از این فرصت ناسازگاری همسرش شروع شد و ما بین آنها جدائی افتاد و تا اینکه در این زمان جنگ تحمیلی عراق و ایران شروع شد از اول جنگ تا بمدت 7 ماده در گروه دکتر شهید چمران و در جبهه های جنوب کشور علیه کفر مبارزه میکرد .
و بعد از آن مدت در تهران همسری اختیار نمود که حاصل این ازدواج یک فرزند بنام حسین میابشد منصور جوانی لایق بود و چون از نظر تفکر در سطح بالا بود در آموزش و پرورش به شغل معلمی انجام وظیفه نمود و ضمن اینکه در آموزش و پرورش بود در وزارت دفاع نیز مدیریت ؟؟ ائدیولژی را عهده دار بود و تا اینکه این شهید عاشق راه خدا در دوم فرودین ماه سال جاری یعنی سال 1361 در خیابان سهروردی جنوبی تهران با درگیری منافقین به فیض شهادت نائل شد ضمناً در خاتمه شهید مزبور سرپرستی پدر ومادر و زن و فرزندان خود را نیز عهده دار بود . والسّلام