شهید حسین توسلی

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید حسین توسلی

شهید حسین توسلی

نام پدر : قنبر علی

تاریخ تولد :1334/01/05

تاریخ شهادت : 1365/02/17

محل شهادت : هورالعظیم

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : چالوس استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : متاهل شغل : دانشجویی - فرهنگی -

یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : قنبر علیمسئولیت : سردار رشته تحصیلی : ادبیات عرب تحصیلات : دانشجوی کارشناسی

تخصص : کد شهید : 2172 رسته :

نام مادر : زهره نادری

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : جنوب محل شهادت : هورالعظیم    تاریخ شهادت : 1365/02/17

نحوه شهادت : تیر مستقیم کلاش

شناسنامه تدفین

شهر : چالوس بخش : شهرستان : چالوس استان : مازندران

گلزار : یوسف رضا   تاریخ تدفین : 1365/02/25

-----------------------------------------------------

شهید حسین توسلی

                                                                                                                                                     

برای سفر آخرتتان توشه مناسب آماده کنید و بدانید که بفرمودة رسول خدا (ص) بهترین انیس و همدم آدمی در سفر مرگ اعمال اوست اگر کار خوب انجام دهید. 

هر روزی را که آغاز می کنید خواهی نخواهی بپایان می رسد پس چه خوبست روزهای گذرای عمر را با کارهای خیر بپایان ببرید .

 

بسم الله الرحمن الرحیم

(وصیت نامه شهید حسین توسلی )

کتب علیکم اذا حضر ا احدکم الموت ان ترک خیراً الوصیه للوالدین والا قربین بالمعروف حقاً علی المتقین (180) فمن بدله بعد ماسمعه فانما ائمه علی الذین یبدلونه ان الله سمیع علیم (181- بقره )

نوشته شده است بر شما گاهی که برسد یکی از شما را مرگ اگر مالی باز گذاشته است وصیت برای والدین و نزدیکان به خوبی ، حقی است بر پرهیزکاران پس آنگونه بگردانش پس از شنیدن همانا گناه آن بر آنان است که بگردانندش ( مفاد وصیت را تغییر دهند ) همانا خدا شنوا و دانا است . قرآن مجید ، بقره 

                                    ********************

وصیت نامه بنده عامی ، فقیر الی الله ، حسین توسلی فرزند قنبر علی این کربلائی مناف دوتائی پس از شهادت میدهم به یگانگی خداوند جهان و جهانیان و اینکه معبودی جز او نیست و محمد صلی الله علیه و آله فرستاده او و خاتم پیامبران است و علی ابن ابیطالب و یازده فرزند معصومش جانشینان بحق رسول خدایند و گواهی میدهم که اینک که عصر غیبت کبرای حضرت ولی عصر روحی فداه می باشد و سرپرستی جامعه اسلامی بانواب عامه می باشد که دراین مرحله فرزند رشید پیغمبر حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ولی فقیه و رهبر شیعیان جهان است .

من به پیروی از امام و مقتدایم علی ابن ابیطالب علیه السلام شما را به تقوای الهی و خویشتن داری از گناه وصیت میکنم . ای عزیزان من بدانید که برای مرگ آفریده شده ایم نه برای اقامت دائمی درزمین پس چه خوبست که تمام هم و غم با مقصد نهائی ما باشد .

برای سفر آخرتتان توشه مناسب آماده کنید و بدانید که به فرموده و رسول خدا بهترین انیس و همدم آدمی در سفر مرگ اعمال اوست اگر کار خوب انجام دهید .

همنشین خوبی در قهر و برزخ و قیامت دارید و اگرخدای ناکرده بدکار باشید همنشین بدی خواهید داشت و بدانید که در قیامت حتماً باید از روی جهنم عبور کنیم تا به بهشت برسیم وای به حال کسی که سست و لرزان بر روی صراط پایش بلغزد و نتواند به سلامت بگذرد .

 از سرگذشت من که روزی در میان شما بودم و اکنون مرگ بین ما جدائی انداخته عبرت بگیرید و بدانید که روزی سراغ شما هم خواهد آمده قبل از هر چیز از تمام اقربا و بستگان و نزدیکانم حلالیت می طلبم زیرا انسان بطور معمول بیشتر از نزدیکانش غیبت می کند و بیشتر آنها را می آزارد . 

هر روزی را که آغازمیکنید خواهی نخواهی به پایان میرسد پس چه خوبست که رزوها را با کارهای خیر به پایان ببرید تا در قیامت به نفع شما شهادت دهد ازگناه بپرهیزید چه بزرگ باشد و چه کوچک . از ظلم و ستم خود داری کنید . توسل به اهل بیت عصمت و طهارت را همیشه مد نظر داشته باشید ما اگر هم از اهل نجات باشیم این امر ممکن نیست مگر به شفاعت اهل بیت پیغمبر صلی الله علیهم اجمعین .

مبادا حق خدا را در اموالتان به صاحبش ندهید خمس و زکات موجب طهارت و پاکی اموال شما می شوند اگر چنین نکردید دیگر توقع نداشته باشید که فرزندانتان با روزی حرام صالح بار بیایند . مبادا کسی بگوید من خودم با تدبیر و رنج خودم این مال را کسب کردم این حرف بر خلاف توحید است وگناهی بزرگ است .

جوانان عزیز را به پاکدامنی و عفاف توصیه می کنم چه خوبست در صورت احساس خطر بر طبق سنت نبوی ازدواج کنند جوانان حزب اللهی باید بیشتر از دیگران برای تحصیل توای با تهذیب و تزکیه نفس حریص باشند و گرنه باز هم ما گرفتار افکار شرقی و غربی خواهیم شد . به خواهران اسلامی توصیه می کنم که اولاً حجاب ظاهری را حفظ کنید ثانیاً طهارت قلبی و باطنی داشته باشید اگر خدای ناکرده روزی حجاب درخیابان ها و مدارس و ادارات رعایت نشود این امر طلیعه تسلط طاغوت بر مملکت اسلامی است ( که بیاری خدا امید است چنین نشود ) . 

از پدر و مادر بسیار زحمتکش و دلسوزم که خیلی برایم زحمت کشیدند می خواهم که از من راضی باشند البته من در طفولیت و جوانی خیلی موجب رنجش خاطر آنان شدم امیدوارم مرا حلال کنند در غیر اینصورت آن مختصر اعمال ناچیز من هم بر باد خواهد رفت ، همسرم را به صبر و استقامت و پاکدامنی سفارش می کنم .

همسرم یقیناً من آخرین شهید این انقلاب نیستم پس تو هم باید بدانی که تنها تو نیستی که در اثر شیطنت های آمریکا بی همسر می شوی چون من و تو بسیار شد همه اینها را بخاطر خدا تحمل کن در تربیت رحیمه جدیت کن من فرزندانم را خیلی دوست داشتم مبادا عطوفت مادری را از رحیمه دریغ کنی  . کتابهایم مال فرزند یا فرزندانم باشد من ظاهراً کسری عبادت ندارم تا خدا چه خواهد . برای گناهان من از خدا طلب آمرزش کنید . پدر عزیزم شما را برای آموزم وکیل می کنم برادرم رمضان هم وصی من باشند اگر خداوند مرا بپسندید و شهید شدم در مرگ من پیش دشمنان انقلاب اظهار عجز نکنید و تاکید می کنم که مثل سایر شهیدان چالوس برای من خرج ندهید و خود را به سختی نیندازید من که علی الظاهر خودم را لایق شهادت نمی دانم ان شاء الله کسی شهید می شود که از هر چیز غیر از خدا بریده باشد البته من چنین نیستم .

راستی چه دلیلی دارد که انسان از شهادت خود یا کسانش بیم داشته باشد آیا نشنیند باید قرآن چه می گوید قل ان الموت الذی تفرون منه فانه ملاقیکم ( س – جمعه ) بگو همانا مرگی که شما گریزان از آن هستید بسراغتان خواهد آمد . حال که مرگ بر همه ما سایه افکنده آیا بهتر نیست در راه خدا باشد . خداوندا تو را به اولیائت قسم این فوز بزرگ را نصیب همه مشتاقان و این حقیر بگردان .

وگرنه چه کسی بایدر در مواقف هولناک قیامت حساب پس دهد . مطلب خیلی مهم دیگر این است که در دعاهایتان حوائج عمومی امت را بر حوائج شخصی مقدم بدارید مثل دعا به امام عزیز و طلب سلامت و عزت و اقتدار برایشان تا قیام ( مهدی (ع) ) دعا برای تقویت ارگان جمهوری اسلامی ، دعا برای خنثی شدن توطئه های دشمنان ، دعا برای سلامت جسم و روح علما اعلام و خادمین اسلام و امت ، دعا برای نجات کربلا و قدس و رهائی تمامی مستضعفان از چنگ مستکبران ، از علما معظم انتظار دارم .

بیش از دیگران زحمت بکشند اگر با سعیدی و غفاری شهید آن کردند که کردند شما باید خدمت خود را با دوندگی شبانه روزی بدور از هواهای شیطانی انجام دهید و بدانید که امروز دشمنان حرکات و سکنات شما را با عینکهای حساس زیر نظر دارند . با خلق خدا با نرمی رفتار کنید مردم شما را دوست دارند این اعتماد الهی را که از اعتقاد مردم به پیغمبر (ص) و ائمه ناشی می شود از دست ندهید که شریک خون ابا عبدالله خواهید شد .

اگر تا دیروز فقط وضح روحانیت اینقدر حساس بود حالا وضع پاسداران عزیز و جان بر کف نیز بدینگونه است برادر پاسدار مبادا به احترامی که مردم برایت قائلند مغرور شوی تو وارث خون شهیدانی هستی که غریبانه در وجب به وجب خاک کردستان قربانی اتحاد نامقدس شرق و غرب بر علیه قرآن شدند برادر پاسدار مبادا گرفتار زندگی تجملاتی بشوی ( به خودم و خانواده ام نمودم هم قبل از شما سفارش می کنم ) که دیگر برایت خیلی سخت است که از آن دل بکنی و عازم جبهه شوی .

برادران دانش آموز شما باید درس بخوانید توام با اخلاق و صفا و صمیمیت اسلامی و گرنه دکتر و مهندس نامهذب ما زیاد داشتیم لیکن همانا بودند که ما رابه روز سیاه نشاندند اگر چه گفتنی زیاد است اما بهمین اکتفا می کنم .

خدایا در ظهور ولی عصر تعجیل فرما .

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (ع) خمینی را نگهدار ساعت 22و10 دقیقه جمعه 6 اسفند ماه 1361 حسین توسلی تاریخ 22/2/1364