شهید فردین جهاندار

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید فردین جهاندار

شهید فردین جهاندار لاشکی

نام پدر : حسن

تاریخ تولد :1341/05/04

تاریخ شهادت : 1366/12/26

محل شهادت : حلبچه

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : چالوس استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : فرهنگی

یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : حسنمسئولیت : رشته تحصیلی : تحصیلات : فوق دیپلم

تخصص : کد شهید : 2471 رسته : پیاده

نام مادر : زهرا کیاکجوری

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : محل شهادت : حلبچه تاریخ شهادت : 1366/12/26

نحوه شهادت : اصابت گلوله به پای راست

شناسنامه تدفین

شهر : چالوس بخش : شهرستان : چالوس استان : مازندران

گلزار : یوسف رضا   تاریخ تدفین : 1367/01/07

---------------------------------------------------

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی:

1-نام و نام خانوادگی، نام مستعار:

فردین جهاندار لاشکی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

4/3/1341، چالوس

3- نام و شغل پدر:

حسن، مغازه‌دار

4- نام و شغل مادر:

زهرا کیاکجوری، خانه‌دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

هشت فرزند، فرزندششم

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی:

وضعیت مالی خانواده به نسبت خوب بود. شهید به مسائل دینی و مذهبی خیلی اهمیت می‌داد و به محض شنیدن صدای اذان به مسجد می‌رفت و در نماز جماعت شرکت می‌کرد.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب،کلاس قرآن،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده):ـــــــــــــ

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان:

دبستان فعلی تربیت چالوس

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی:

مدرسة راهنمایی سینا چالوس

دبیرستان دکتر شریعتی چالوس، علوم تجربی

3- نام مدرسه، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان: ـــــــــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی، رشته و نام دانشگاه: ـــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟چه کاری و چه مدت: ـــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل: ـــــــــــــ

پ)سربازی:

1- خدمت سربازی: ـــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده: ـــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی: ـــــــــــــ

ت) ازدواج:

1-وضعیت تاهل:

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج: ـــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت): ـــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر):

با والدین محترمانه برخورد می‌کرد و به آن‌ها احترام می‌گذاشت.

ث)شغل شهید:

1- شغل رسمی و شغل فرعی:

معلم و مدیر مدرسة روستای کجور

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت:

آموزش و پرورش

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ـــــــــــــ

ج) فعالیت های انقلابی:

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند:

شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی و دکتر شریعتی

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد، خانواده یا گروه اشاره دارد: ــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی: ــــــــــــ

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه:

یک مدت مسئول پایگاه مقاومت کجور و حتی مسئول پایگاه موسی‌بن جعفر بود.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت، با بیان اتفاق آورده شود: ــــــــــــ

ح) سوابق جبهه:

1- حضور در جبهه:

در جبهه حضور داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها، یگان اعزام کننده، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد:

چند بار، اعزام از سپاه و بسیج چالوس به غرب و جبهة جنوب

3- مجموع مدت حضور در جبهه: ــــــــــــ

4- مسئولیت در جبهه:

فرمانده گروهان، آرپی‌جی‌زن

5- دفعات، مکان و نحوه ی مجروح شدن: ــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد: ــــــــــــ

7- مکان، زمان، عملیات و نحوه ی شهادت:

26/12/66، حلبچه، اصابت گلوله به پا

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری:

7/1/67، گلزار شهدای یوسف رضای چالوس

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره، ویژگی های شهید (توجه: حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد.)

1- نعمت‌الله جهاندار لاشکی (برادر شهید) می‌گوید: «یک بار از بیرون وارد خانه شدم، احساس می‌کردم که شهید با مادر و خواهرم صحبت خاصی می‌کند. پرسیدم چه شده؟ خواهرم جواب داد فردین خیال ازدواج دارد. گفتم: همین امشب آماده باش تا برویم خواستگاری. شهید گفت: نه، بگذارید دو، سه روز دیگر در این مورد تصمیم می‌گیرم که فردای همان روز به جبهه رفت و همان‌جا شهید شد.»

2- فرید کیا (دوست هم‌رزم شهید) می‌گوید: «زمانی که با نیروها به منطقة عملیاتی اعزام شدیم، چون راهنما مسیر را اشتباهی به ما نشان داد، برای این که به مقرّ دشمن برخورد نکنیم، با دو، سه تا از بچه‌ها به طرف مقر خودی حرکت کردیم که آن‌جا را شناسایی کنیم، حدود 10 کیلومتر از یگان خودی که شهید فردین هم جزء آن‌ها بود، فاصله گرفتیم و به سمت دشمن رفتیم. وقتی فهمیدیم به یگان دشمن برخورد کردیم، برگشتیم و بچه‌ها را از موضوع باخبر کردیم که ما در محاصره دشمن هستیم. ساعت 12 شب تازه به یگان رسیدیم. شهید فردین وقتی مرا دید، گفت: چرا مرا با خودتان نبردید؟ حالا چه می‌خواهی؟ گفتم: خیلی خسته هستم، نمازم را نخواندم، می‌توانی به جای من نماز بخوانی؟ ایشان هم با خلوص نیت یک نماز سه رکعتی مغرب و یک نماز دو رکعتی عشاء برای من خواند.»

3- نسرین جهاندار لاشکی (خواهر شهید) نقل می‌کند: «شهید فردین چنان مهربان بود که همه را به سمت خود جذب می‌کرد، به طوری که هر وقت از جبهه برمی‌گشت، دور او جمع می‌شدند و هر یک از اهالی او را به منزل خود دعوت می‌کردند، طوری که فقط یک شب بیش تر در منزل نمی‌ماند.»

-----------------------------------------------------------

شهید فردین جهاندار

            

وصیت نامه شهید فردین جهاندار

بسم الله الرحمن الرحیم

با درود و صلوات خداوند کریم بر پیامبران و مبشران الهی که نزولشان رحمتی برعالمیان بوده تا آنان (انسانها) را از سر دو راهی به راهی که نظام آفرینش و فطرت مخلوقه به آن معطوف است هدایت و کمالات بالقوه رابا تحصیلات علمی معنوی شکوفا و بارور گردد و روح مستعد انسانیت که امانتی است الهی به وصال محبوب حق مرتبط تا آئینه ای شود که پرتوفیوضات الهی را منعکس نماید و در ظل این توجهات حق تعالی نفسانیت از دژخیم و دام شیاطین و از متعلقات کثیره و آمال طویل رهانیده گردد و کبوتر روح با طمانینه و آرامش در فضای نوارنیت به پرواز درآید و با به دوبال علم و تقوا از خلقت اسفل به سوی ماوای شهودو در منزلگه عشق عروج کند .

درود بر ذخیره هدایت ، نوهدای واسطه فیض الهی به مومنان که به برکت وجود شأن تحول قلبی انسانها را بسوی مقصود و مطلوب فطرت میسر می سازد و امت را در حرکت ظلم زدایی و کفر زدایی به وجود امام عزیزمان مشعل دار و دست آویز.

و فجری انتظار که امت و امام را با حرکت خالصانه شان نور می بخشد و راه را روشن ، تا بواسطه آن زمینه ساز ظهورش گردیم و تفنگدار سپاهش آری وجود امام عزیز خمینی بت شکن فجری نو و دوباره و خورشیدی هدایت گر که در طول تاریخ بشریت بعد از پیامبراکرم صلوات اله علیه و آله رخ داد و رخدادی است که خداوند به لطف رحمتش به مسلمانان تحولی دیگر در بطن تاریخ ایجاد کرد و یکبار دیگر به کافران و ملحد هشدار داد که دیگر سلطه جوری و استعمارگری و خونریزی و ضد دینی پایان می پذیرد و باید تا خویشتن را اصلاح و گرنه در قعر جهنم هلاک خواهید گشت .

توفیق یافتم تا باردیگر به این سعادت بزرگ برسم تا در راه حفاظت وپایداری دین خدا و انقلاب اسلامی گام بردارم و شکر خدایی را که برما چنین موهبتی عظیم عطا فرموده موهبتی نادر و در هر موقعیت نصیب انسان نخواهد گشت .

برادران از فرصت استثنایی بهره بسیار برید . زمان حساس ، پرحادثه و سرنوشت ساز .دفتر تاریخ در پی نگارش حرکت سرنوشت ساز راهیان دیار معرفت به انتظار نشسته . آیا تاریخ می تواند چنین ایثارگری و تحول و ایمان عظیم مردان مجاهد پیرو خمینی را به تصویر و توصیف بکشد .

چنین چیزی را یارای استمرار تاریخ نیست . روز – ساعت – دقیقه – ثانیه سرنوشت ساز است بیائیم با هر یکدل ویک زبان با سرلوحه قرار دادن پیر جماران بت شکن زمان با حرکت سهمگین طومار کفر زبون را سریع و در این موقعیت بسیار حساس در هم پیچیم که شاید اسلام عزیز را به جهانیان از پس سدهای تارعنکبوتی به تشنگان در دام خفته جهان که در انتظار پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند برسانیم . منتظران نجات را رهائی بخشیم برادران فرصت یابی نکنید که انسان محصور زمان و مکان است .

رسالت در حال خیلی عظیم در عین حال شگفت و سرنوشت ساز . البته اگر تقوایی در تمام حال پیشه نمائیم رسالتمان خیلی سهل سیر مقصود خواهد رسید گرچه چنین موهبتی را همگان در تحصیل آن هستند که یگانه توشه آخرت تقوی است . با حرکتمان باید راه حسین (ع) را تداوم بخشیم راه مقدس و خونین و نجات بخش راه انقلاب انگیز.

می روم تا به خود بیازمایم که تا چه حد خدایی هستم و عاشق حسین آیا بحق پیروامام حسین هستیم . امام حسین علیه السلام با آن عظمت والا و بی نظیر جهان خلقت تا پای جان در راه مقدس و نجات و زنده نگه داشتن دین خدا یس و در آخر جان خویش را نثار جانان کرد .

ما چه ارزش داریم که خویشتن را در این جولانگاه بسنجیم اسلام همچیم و باید در دریا حق به وجود اصلی برسیم و گرنه پوچ و هیچیم بالاخره بنا به تکلیف الهی که بر همگان واجب هست می روم تا دین خدا در احیای جهانگیزش پاسداری کنیم و باید این موهبت را مغتنم شمرده و کمال بهره را تا وصال مطلوب حقیقی برده و خویشتن را از رذایل و قدرت بزدائیم و قلب و روح را در آب تطمیر بخس اسلام شستشو دهیم تا باشد لایق تفضل الهی گردیم .

خدمت پدر و مادر گرامی :

اگر وظیفه کامل خود را در قبال نیکویی و زحمتهای تان انجام نداده – تقاضای عفو کرده امید است که با تائید الهی حقیر و شما را در این جهاد فی سبیل الله شریک شمرده باشد که در قبال زحمتتان با شرکت در جهاد فی سبیل الله جبران وظیفه باشد .

بگذریم چند تذکر 

همانطوری که تا حال در استمرار انقلاب اسلامی و پیشبرد این حرکت اسلامی و انقلابیاز هیچ کوششی دریغ نکردید کوششتان و فعالیت تان را بیش از پیش کرده تا موجب جبران خلاء هایی که در اثر شهادت مجاهدان و رزم آوران بوجود آمده گردد . شناختان را نسبت به امام و یاران امام آیت الله منتظری و دیگر اسوه های انقلاب بیشتر کنید رهنمودهای امام را همیشه بیش از پیش در سرلوحة زندگی خویش قرار دهید تقوا را در همه حال پیشه راه کنید شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را فراموش نکرده در جهت تحصیلات معنوی بیشتر همت کنید که تنها صلاح اسنان حصول معنویات و کمالات الهی است این رمز پیروزی یادتان باشد که تا سرنگونی کفر و کفرپیشگان نهضت ادامه دارد .

جنگ جنگ تا پیروزی 

ساعت 8:10 صبح چهارشنبه 24/10/65 فردین جهاندار حرکت و جهاد تا به اهتزاز کشیدن پرچم اسلام برفراز گیتی از نظر مالی حدود 1300 تومان در بانک تجارت داشته که در راه اسلام خرج کند و دیگر از نظر مالی تهی هستم .