شهید عبدالعلی رمضان پور

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید عبدالعلی رمضان پور

شهید عبدالعلی رمضان پور ولشکلایی

نام پدر : علی اصغر

تاریخ تولد :1337/02/10

تاریخ شهادت : 1361/04/25

محل شهادت : کوشک اهواز

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : ساری استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : فرهنگی

یگان : نوع عضویت : ارتش - سرباز مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : علی اصغر   مسئولیت : رشته تحصیلی : تحصیلات : فوق دیپلم

تخصص : کد شهید : 4432 رسته : پیاده

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : عملیات رمضان محل شهادت : کوشک اهواز  تاریخ شهادت : 1361/04/25

نحوه شهادت : اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

شهر : روستای ولشکلا بخش : شهرستان : ساری استان : مازندران

گلزار : روستای ولشکلا تاریخ تدفین : 1361/05/04

-------------------------------------------------------

شهید عبدالعلی رمضانپور

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیتنامه شهید عبدالعلی رمضانپور 

ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون .

آنها که در راه خدا کشته شده اند آنها مرده را می پندارید بلکه آنان زنده اند و نزد خدای خود روزی می خورند . شهید نظر می کند به وجه الله . شهید قلب تاریخ است ( دکتر علی شریعتی ) . شهید شمع تاریخ  است . شهید چون شمع خود میسوزد و به دیگران نور و روشنائی میدهد . شهید تزریق خون است بر پیکر اجتماع . ( استاد شهید مطهری )ناچار روزی گلی شکوفا می شود و روزی پژمرده می گردد . اکنون که در این راه قدم می گذارم نه برای انتقام بلکه برای خدا و احیا اسلام و قرآن .

هر تیری که بطرف دشمن نشانه میگیرم بخاطر خدا و هر تیری که بسویم آید برای رضای خدا و من این راه را آگاهانه انتخاب نموده و راهی که حسین (ع) و دیگر حسین ها چون حسین بهرامی برای خویشتن انتخاب نموده اند . اما سخنی با پدرو مادرم – مادرم بخود ببال و افتخار کن که یگانه فرزندت را در راه خدا دادی و هم چون مادر وهب شیر زن و شیر دل و صبور باش و جامه نو بپوش و شادی کن وبر مزارم شیرینی تقسیم کن . چون یمن ندارد در شب زفاف دامادی گریه کردن .

مادرم خواهرانم را جمع کن و شادی کنید و برای من گریه نکنید چون من وظیفه خودم را انجام داده ام و این امر خدا و رسول خدا و جانشینان رسول خدا بود . پدرم شما هم چون حمزه بسیار شیرمرد و صبور باش و سعی کن همانطوریکه مربی خوبی برای بچه ها بودید الان هم باش . اما خواهرانم که چون دایه بسیار مهربان و دلسوز برای من بودید و من از شما خجلم چون شما بسیار برای من زحمت کشیده اید .

 و شما را بسیار رنج داده ام و زیاد نسبت به من محبت داشتید برای من گریه نکنید و شادی کنید و جامه نو بپوشید زیرا تنها برادرتان داماد شده ، دامادی که خلعت دامادی کفن و حنای عروسی اثر خون و حجله زفافش قبر و چه عروسی بهتر از اینکه جوانها چون قاسم بن الحسن عروسی کنند . 

امیدوارم که برادر خوبی برای خواهرانم و فرزندی لایق برای پدر و مادر بوده باشم اگر نتوانستم فرزندی خوب برای شما باشم حلالم کنید . اما سخنی با برادرانم ، برادرانم اگر خبر شهادت برادرتان را شنیدید صبور باشید جامه نو بپوشید دوستان را جمع کنید و بین آنها شیرینی تقسیم کنید و به آنها بگوئید که تنها برادرمان داماد شده است و من این راه را آگاهانه انتخاب کرده ام از برای مکتبم ، ملتم و مملکتم .

امیدوارم که برادر خوبی برایتان بوده باشم و از شما می خواهم که این راه را انتخاب نمائید . چند تقاضای عاجزانه دارم یکی اینکه پدر و مادر و برادرانم و خواهرانم و نزدیکانم همیشه و درهمه حال مخصوصاً امام عزیزمان یعنی خمینی کبیر را دعا کنید و از خداوند بخواهید که عمر امام عزیزمان را زیادتر کند و هیچوقت امام را تنها نگذارید .

و تقاضای دوم من این است : اگر جسدم بدستتان رسید حتماً مرا در کنار قبر شهیدان حسین آقا و احمد آقا بهرامی دفن کنید . از تمام فامیلان و آشنایانم و دوستان تقاضا دارم اگر نتوانسته بودم برای آنها یک انسان خوبی باشم حتماً مرا ببخشند و عفوم نمایند و حلالم کنند . 

برادرم عباس جان – قطعه زمینی که در ساری دارم تعلق دارد بشما و در آنجا بعدها اگر توانستی خانه ای درست کن . بچه ها از جمله محمد – نورعلی و زکیه و دیگر بچه وقتی به مدرسه شهر رفتند بتوانند در انجا باشند و درسهای خودشان را بخوانند و مقدار کتابی که داشتم در اختیار شما و محمد و نورعلی و زکیه باشد و حتماً از آنها برای مطالعه استفاده نمائید .

 مقدار پولی که در بانک دارم برای خرج خانواده استفاده نمائید و قدری را هم برای کمک به آنهائیکه وضع مالیشان ضعیف است بدهید و حدود 2000 تومان هم از دامادمان غلامرضا رمضانی طلبکارم که از وی نگیرید و از شیر مادرش بر او حلالتر باشد و 500 تومان هم از سید محمد حسینی فرزند یعقوب و 500 تومان از عباس بخشنده اردشیری طلبکارم که از آنها بگیرید و برای خانواده خرج نمائید .

در پایان سلامتی و موفقیت همگی شما عزیزانم و دوستان را خواستارم و التماس دعا دارم .

                                                                                 4 / 2/ 61