شهید محمدهادی فرج فهیمی

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید محمدهادی فرج فهیمی

شهید محمدهادی فرج فهیمی

نام پدر : محمدطاهر

تاریخ تولد :1344/00/00

تاریخ شهادت : 1365/07/17

محل شهادت : مریوان(سه و آباد)

مشخصات
شهر : بخش : شهرستان : تنکابن استان : مازندران
جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : فرهنگی
یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌
نام پدر : محمدطاهرمسئولیت : رشته تحصیلی : تحصیلات : فوق دیپلم
تخصص : کد شهید : 6902 رسته : پیاده
نام مادر : خورشید مرجانی
شناسنامه شهادت
موضوع شهادت : کردستان عملیات : محل شهادت : مریوان(سه و آباد)تاریخ شهادت : 1365/07/17
نحوه شهادت : جراحات وارده در اثر کمین ضد انقلابیون
شناسنامه تدفین
شهر : رشیدیه بخش : شهرستان : تنکابن استان : مازندران
گلزار : امام زاده ابراهیم   تاریخ تدفین : 1365/07/27
-------------------------------------------------------
زندگی نامه
«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»
الف)تولد و کودکی :
1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :
محمدهادی فرج فهیمی
2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:
3/10/1344 ـ تنکابن
3- نام و شغل پدر :
محمدطاهر ـ کشاورز
4- نام و شغل مادر:
خورشید مرجانی ـ خانه دار
5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:
7فرزند ـ چهارمین
6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :
مذهبی ـ از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی بودند.
7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده ):
8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــــ
ب)تحصیلات:
1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :
کمالی ـ تنکابن
2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :
داریوش ـ تنکابن
3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :
امام خمینی ـ تجربی ـ تنکابن
4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه :
مرکز تربیت معلم شهید رجایی ـ بابل ـ رشته آموزش ابتدایی
5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت :
اوقات فراغت ـ بنایی
6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل :
مدرک فوق دیپلم داشتند و به عنوان معلم کار می کردند تا به شهادت رسیدند .
پ)سربازی :
1- خدمت سربازی : ـــــــــــــ
2- یگان اعزام کننده : ـــــــــــــ
3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــ
ت ) ازدواج :
1-وضعیت تاهل :
مجرد
2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــــ
3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــ
4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):
به پدر و مادر علاقمند بود و آن ها را دوست می داشت و در کار بنایی به پدر کمک می کرد .
ث)شغل شهید :
1- شغل رسمی و شغل فرعی :
رسمی آموزش و پرورش ـ معلم . (فرعی : بنایی)
2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ـــــــــــــ
3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ـــــــــــــ
ج) فعالیت های انقلابی :
1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند : ـــــــــــــ
2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــــــــ
3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی : ـــــــــــــ
4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :
بسیج فعال ـ پارچه نویسی ـ خیاطی
5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــــ
ح) سوابق جبهه :
1- حضور در جبهه :
حضور داشت
2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد : ـــــــــــــ
3- مجموع مدت حضور در جبهه : ـــــــــــــ
4- مسئولیت در جبهه :
بسیجی
5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ـــــــــــــ
6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــ
7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :
سرواباد مریوان ـ 17/7/65
8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :
27/7/65 ـ گلزار شهدای رشیدیه (تنکابن)
ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:
1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)
خصوصیات اخلاقی شهید:خوش اخلاق ، دلسوز ـ مومن ، با تقوا ـ خطاط ـ مهربان
منصور نیک نما- همرزم و همکار : در مرکز تربیت معلم شهید رجایی بابل با شهید محمدهادی فرج فهیمی همکلاس و هم رشته بودم . شبی جهت مطالعه دروس دبیرستانی  برای ورود به دانشگاه وارد اتاق در مرکز شدم . ساعت بیش از 1 صبح بود وقتی که برق اتاق را روشن کردم متوجه شدم اشک از چشمان شهید جاری بود و مشغول عبادت و خواندن نماز شب و دعای فرج بود من خجالت کشیدم و برق اتاق مطالعه را خاموش کردم به دنبال من آمد و اشک چشمانم را پاک کرد و گفت:« منصور جان معذرت می خواهم بیا درست را بخوان من کاری ندارم انشاالله در کنکور سراسری و تهران قبول خواهی شد .»
--------------------------------------------------------------------------
وصیت نامه
*وصیت نامه شهید محمد هادی فرج فهیمی*
بسم الله الرحمن الرحیم
یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا خُذُوا حِذرَکُم فَا نفِرُوا ثُباتٍ اَوِا نفِرُوا جَمیعا
ای مومنان سلاح خود را برگیرید و آنگاه دسته دسته یا همه با هم یکباره برای جهاد بیرون روید.
حال که عازم وادی عاشقان طریق حق تجلیگاه ایثار رادمردان مکتب اسلام هستم بر آن شدم تا به بهانه نوشتن وصیتنامه نوشتاری را تقدیم حضور عزیزان حزب الله نمایم .
اینجانب محمد هادی فرج فهیمی فرزند محمد طاهر ساکن روستای کردتکوتی با اعتقاد کامل به دین مبین اسلام به اینکه در این دین خدای یکتا قادر وتوانا پرستیده می شود ، و تنها از او یاری جسته می شود و همچنین صاحب شریعت ( دین اسلام ) حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده حضرت احدیت است و اعتقاد و اطمینان راسخ به دوازده امام که در همه دورانها چراغ راه شیعیان بوده اند با توجه به دستورات احکام قرآن بر حسب وظیفه آگاهانه عازم جبهه های حق علیه باطل هستم و امید است که خداوند منان این حرکت مرا وسیله ای جهت بخشیدن گناهان و معاصی حقیر گردانده . انشاء الله
در مکتب توحیدی اسلام بنابر اصول اعتقادی آن در این طریق خدای یگانه را پرستیده اصل توصیه در این اصل خداوندآنها تنها آفریدگار جهان هستی و در آفرینش هیچگونه شک و اشکالی وجود ندارد و بر اساس نظم خاصی همگی در گردشند تا تو نانی به کف آری و و به غفلت نخوری . او انسان را آفرید و او را اشرف مخلوقات گردانید . به شرطی که او هم خدای واحد را بپرستد که خداوند خشنود شود نه طاعتی که شور و حال نداشته باشد طاعتی که انسان را آگاه نکند طاعت نیست .
 
 طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی        صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
لذا انسان دو راه دارد یا می تواند با طی طریق حق با استفاده از امکانات دنیوی و با پیگیری از راه آوردهای اولیاء و انبیاء در مسیر الله الراجعون قرار گیرد و با طی مراحل و مدارج کمال به هدف اصلی خود که انا الیه برسد چرا که ابتدا همگی اوئیم انا لله در این صورت است که انسان در نزد خداوند قرار می گیرد مقامی والاتر از فرشته مقرب . مقامی که سایرین (فرشتگان ) را مبهوت می کند وراستی لحظه ای فکر کنید که چگونه می شود . خداگونه شدن آنهم در شرایطی که انواع و اقسام عوامل مقاوم در مقابل نیروهای نفسانی انسان فعالند اینکه گفته اند عالمان آگاه بیشتر با این عوامل رو به رو هستند آیا لحظه ای فکر کرده اید که چگونه با آنها برخورد می کنند . یقینأ بر خورد با این عوامل روح سرشار از لطف الهی و ایمان قلبی می خواهد در جهادی به وسعت روح انسان در مقابل ابر غارتگر درون ( شیطان ) ایستادگی نمود . در ان صوررت است که انسان نورانی می شود و همه چیزش حتی کوچکترین فکرش ذکر خدا است . اینگونه انسان است که خداوند در قرآن در چندین جا به مقامش قسم یاد می کند و به او مقام احسن تقویمی را عطا میکند .
و یا هم همین انسان می تواند با زیر پا گذاشتن دستورات اسلام مکتب رهائی بخش خاتم الانبیاء (ص) به اسفل السافلین افول کند دیگر هیچ چیزی جز دنیای فانی برایش مطرح نمی باشد میل به دنیا بزرگترین آرزوی این دیو سیرتان است و برای رسیدن به آرزوهای فانی خود انسان را به بند می کشند وتمام نعمت های خدادادی را جهت ارضاء غرائز حیوانی خود بکار می گیرند ، و آنجاست که با فریاد ملتهای بخون غلطیده و مستضعف ایران ، فلسطین ، اریتره ، افغانستان و .... بلند می شود . انسان بتی می شود در بتکده دنیا او بجای خدا پرستیده می شود و در حالی که مستحق پرستش نیست او در اینجا زیانکار است و در خسران ابدی سر خواهد برد اینگونه انسان است که یوم الحسره برایش زیباست و بایدحسرت بخورد . پس کاری کنیم تا رضای دوست در آن باشد ، پروردگارا راضیم به رضای تو ای مالک یوم الدین .
آری فقط وفقط مومن است که به وصال حق می رسد قلب مومن جایگاه خداوند است در صورتی که خداوند در کون و مکان نمی گنجد و قلب مومن بی کران است بی کران تجلیگاه روح خدائی در دومین اصل اعتقادی عدل خداوند مطرح می شود خداوند عادل جهان را بیهوده نیافریده هدف وغایتی جهان راست که هیچ فکر بشری را یارای محاسبه و درک وسعت او نیست . خداوندی که در این هدف انسان را یاری می کند لذا مسئله نبوت و به دنبال آن امامت مطرح می شود تا انسان در طریق حق با الهام از دستورات خدائی و با الگو قرار دادن اولیاء و انبیاء و اوصیاء به معاد خداوند هم معتقد شود سرانجام انسان به خدا بر می گردد ، و با دیگران و عدل خداوندی روبرو شده و حساب می شود .
عزیزان! قبل از اینکه حساب کرده شوید خودتان حساب کنید حتی اگر دو روز از عمرت باقی است آنچنان عبادت کن که گوئی فردا خواهی مرد و در نزد خدا می شتابی ، و برای توشه آخرت فکری بنما همچون برای دنیا طوری رفتار کن که گوئی برای چندین سال زنده خواهی بود ، با اعتقاد به اصول فکر اسلام فروغ تفکر اسلامی هم برای یک مسلمان مطرح   می شود . نماز برای تشکر و عشق به خداوند و برای پیمودن راه تکامل مقاومتی چون روزه جهت همبستگی و یکپارچه بودن ملتها مسئله حج و برای هر حرکتی ایثار و فداکاری ، گذشت و بخشش اقتصادی عینیت خمس و زکات برای از میان برداشتن بعضی موانع این حرکت لطف جهاد و برای جلوگیری و رسیدن به بعضی از فضائل نهی از منکر و امر به معروف به عهده یک مسلمان می باشد .
حال که به عنوان یک مسلمان مطرح می شویم ندای انجام اصول و فروع به عهده ماست از آنجائی که تمامی غارتگران تعدی به سوی ملت ما دارند و مشکلات و مزاحمتهای فراوانی را برای این ملت تازه از بند رها شده به وجود آوردند لذا بر مسلمین ایران است تا آمادگی لازم را داشته باشند ، و با موانع این چنین برخورد کرده و استوار و ستبر چون کوههای البرز و جوشان و خروشان چون دریای خزر در مقابل پیشرفته ترین سلاح های شرق و غرب و با قلبی رئوف و مهربان در کنار همدیگر جهاد مقدسی را جهت نیل به اهدف عالیه اسلام و جمهوری اسلامی بنیان گزار باشند . امروز عازم کربلای معلای ایرانم چون احساس نمودم این خاک و آب بر گردن همه ما حق دارند حقی به اندازه جان دادن ما که تا به حال از امکانات این مرز و بوم استفاده کرده پس وظیفه ماست که در جهت حفظ و نگداری از حرمت آن باید فداکارانه بر سر حدات آن برویم و عاشقانه جان بدهیم .
امروز باید انتظار نمائیم ، که در این برهه از زمان که به یاری خداوند برویم . خداوند را یاری کنید شما را هم یاری  می کند هر آینه وعده خدا راست است و هیچ چیزی مانع از انجام آن نمی تواند باشد .
گناهان بزرگ کرده ام معاصی کبیر مرتکب شده ام خداوندا به بزرگواریت به عظمت خودت از این اعمال زشت من در گذر خداوندا دستورات دینت را انجام نداده ام ، نسبت به حق انبیاء و امامان کوتاهی کرده ام در حق پدر و مادر خود در حق نزدیکان کوتاهی کرده ام . خداوندا به حرمت حسین شهید به عصمت فاطمه زهرا (س) حقیر را از درگاهت مرهان . خداوندا از کار زشت و بد خود پشیمان گشته و رو به آستان تو آمده و از تو می خواهم که مرگم را در راهت قرار بده تا این شهادت وسیله عفو خداوندی باشد چه خوش رایحه ای است لطف خداوند نسبت به بنده خود که او را در مصاف نور بکشاند ، و او را شهید راه خودش گرداند عزیزان از شهادت ها دلگیر نشوید ، چرا که ما مثل امام حسین (ع) وارد شده ایم و امیدوارم مانند امام حسین (ع) هم فدا و پیروز شویم هدفت الله باشد تمام کارها درست می شود مال های دنیوی همه ناچیزند فقط ایمان و عشق معبود می خواهد تا در زیر سایه لطف او کارها به رضای او انجام شود .
دوست دارم که حال لطف ستار العیوب نصیبم شده تمام قدمهایم رضای او باشد ، در نهادم و افکارم و خلاصه همه چیزم رضایت او آرزوی من است . این انقلاب این خوبی را داشت که ملتها را به هم پیوند داد و از آنها نیروئی ساخت که جوانانش همه عشق خدا بر سر دار ند و شور حسین در دل .
پدر و مادر عزیزم! ارزو داشتید که من در حجله عروسی در کنار شما باشم سعادت نصیبم شده که در همان حجله به شهادت برسم هیج نگران من نباشید که بالاترین مرگ شهادت است ، شهید همچون شمعی است که می تابد و اطراف را روشن می کند ، به جامعه قداست می دهد ، از درخشش شهید آفتاب شرمنده می شود خدایا چه مقام شهید پرواز از خاک تا اعلی عروج از زمین تا آسمان و خلاصه تکامل از انسان تا خدا ، خدایا خداگونه شدن آرزویم است ، و در این راه کمکم کن اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعینُ اِهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیمَ صِراطَ الَّذینَ اَنعَمتَ عَلَیهِم غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِم وَلَا الضّالینَ .
امت ایران می دانم ، که پیروزید هرگاه به کنار مرقد مطهر و پاک شهید بی سر حسین بن علی (ع) رسیدید هر وقت به زیارت آن عزیز نائل شدید یادی هم از ما بکنید ، و از جانب من پدر و مادرم (خانواده ) دو رکعت نماز زیارت بخوانند ، چونکه عشق حسین ما را به وادی خون کشانده است .
خانواده های عزیز! جنگ است و عزت وشرف و دین و میهن ما در گرو این جنگ است لذا باید که شتافت که تا با کوچکترین امکانات بزرگترین خدمت را به نظام جمهوری اسلامی ایران بکنیم .
 پدر و مادر عزیزم! که چشم امید من هستید، از مرگم هیچ ناراحت نشوید ، اگر هم خواستید بر شهیدتان گریه کنید به یاد شهدای دیگر هم باشید گریه بر شهادت شهید ثواب دارد .
برادر عزیزم که چون معلمی مرا تعلیم می دادی ، از اینکه کوتاهی از جانب حقیر به شما رسیده به برزگواری خود مرا حلال کنید .
از حضور تمام برادرانی که از جانب من بدی به آنها رسیده بدانید که با نیت قلبی نبوده و این چیزها را در دل خود نگیرید که عقده می شود وعقده ها اثرات روانی بدی در شخصیت خود دارد .
خانواده عزیزم! اگر جنازه ام به دست شما نرسید و مفقود الاثر شدم بدانید که در جای جای این ایران وطن من است و بر سر قبر شهدای دیگر حاضر شوید ، و اگر جنازه ام به دست شما رسیده در گلزار شهدای کراتکوتی به خاک بسپارید .
از مال دنیا چیزی ندارم و اگر هم چیزی از من به جا مانده است به صلاحدید خانواده ام در رفع احتیاجات جنگ و محرومین بکار ببرید .
غرض از نوشتن وصیت نامه به این طولانی نبوده فقط برای اهداف ونبت بوده و روشن شود که چه راهی داشته ایم و چگونه می خواهم زندگی کنم ، و چگونه فکر می کردم در خاتمه از تک تک شما عزیزان حلالیت می طلبم .
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
------------------------------------------------------------------