شهید شعبانع لی علی نتاج

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید شعبانعلی علی نتاج

شهید شعبان علی نتاج کمرودی

نام پدر : غدیر

تاریخ تولد :1336/12/29

تاریخ شهادت : 1361/04/23

محل شهادت : شلمچه

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : بابل استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : فرهنگی

یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : غدیرمسئولیت : فرمانده رشته تحصیلی : --------- تحصیلات : فوق دیپلم

تخصص : کد شهید : 6469 رسته :

نام مادر : رقیه کتی نشین

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : عملیات رمضان محل شهادت : شلمچه تاریخ شهادت : 1361/04/23

نحوه شهادت : اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

شهر : بابل بخش : شهرستان : بابل استان : مازندران

گلزار : گله محله

-----------------------------------------------

وصیت نامه

1 – برادران و خواهران وهمکاران ودانش آموزان عزیز ! هیچ گاه دست از یاری دین  اسلام بر ندارید و با امام امت  خمینی  کبیر پیوندتان را مستحکم تر نمایید و هیچگاه چون مردمان کوفه که از عهد وپیمان خود گذشتند عمل نکنید و پیمان شکن نباشید . امام را وامام را امام را تنها نگذارید .

2 - برادران و خواهران وهمکاران ودانش آموزان عزیز !براستی که ... امروز دشمنان خارجی و داخلی انقلاب ما  ، چن امپر یالیستها و دست پرورده های آنها  ، چون منافقان و لیبرالها و فداییها و پیکارها  ودموکرات ها و زرگاریها و غیره که ضد خدایی هستند ، از انقلاب و دین ما نا امید شدند و می بینند که اجرای دین ، آنهمه بنیان  واساس آنها را به لرزه افکنده و از بین خواهد برد و به خیال خام خود در پی آنند که آن را متوقف کنند . برای همین هر روز به توطئه و خیانت جدیدی بر علیه انقلاب اسلامی ما دست می زنند و بهترین فرزندان این مملکت را شهید می کنند . ولی شما برادران و خواهران و عزیزان ! هوشیار باشید و طبق فرموده امام ، وحدت خود را حفظ کنید که خداوند با ماست  و کفر از بین رفتنی می باشد و حق برای همیشه پا بر جا خواهد ماند . 

3 – برادر عزیز ! غمر دنیایی گذران و چند لحظه ای می باشد ، پس برای آخرت کوشش و تلاش کن و بیاد خدا باش  و پدر و مادر را یاری کن ، که از زحمتهای زیادی برای ما کشیدند . 

4 – شهادت آغاز یک  زندگی  نوین  همراه با سعادت  ابدی می باشد ، پس چرا به سوی سعادت ابدی نشابیم و افتخار این دنیا و آن دنیا را نصیب خود نگردانیم ... امیدوارم سعادت دنیا و آخرت  نصیب تمام مسلمانان جهان شود

------------------------------------------------------------

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

شعبان علی نتاج کمرودی- هادی

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

29/12/1336- بابل

3- نام و شغل پدر :

عزیز علی نتاج کمرودی- آزاد

4- نام و شغل مادر:

رقیه کتی نشین- خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

چهار فرزند- شهید فرزند سوم بود.

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

در خانواده مومن، مذهبی در دامان پدر و مادری متدین با اوضاع اقتصادی متوسط که با کسب روزی حلال تامین می شد به رشد و تکامل رسید.

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده ): 

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ــــــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

دبستان اسلامی- بابل

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

راهنمایی امیرکبیر- بابل

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ـــــــــــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه :

فرح آباد- تربیت معلم- بابل- فوق دیپلم

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ــــــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ــــــــــــــــــ

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

انجام داد

2- یگان اعزام کننده : ــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :  

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

شهید به پدر و مادر احترام می گذاشت.

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

رسمی- 6 سال

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

اداره آموزش و پرورش

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

معلم

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

تحول فکری شهید از امام (ره) و شهید مطهری بود.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ــــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

شهید در تظاهرات شرکت می کرد.

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضو بسیج بودند.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ــــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه : دا

در جبهه حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

18/2/60- بابل- دانشگاه علوم پزشکی قصر- شلمچه

3- مجموع مدت حضور در جبهه : ـــــــــــــــــ

4- مسئولیت در جبهه : ـــــــــــــــ

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :

یک بار – شلمچه- اصابت ترکش به ناحیه چشم- صورت و کتف

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد :

عملیات آفندی

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

شلمچه- 1361- اصابت ترکش

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

گلزار شهدای آرامگاه گله محله- بابل

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

مادر شهید می گوید: شهید بسیار با محبت بود و همه از او راضی بودند نماز و روزه اش هیچگاه ترک نمی شد اخلاق بسیار خوبی داشت و بسیار آرام بود. هیچگاه غیبت کسی را نمی کرد. به دیگران کمک می کرد. در تمام مراسمات مذهبی شرکت می کرد. نمازش را تا حد امکان به جماعت می خواند.

--------------------------------------------------------------

شهید شعبان    علی نتاج

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وصیت نامه شهید: شعبان علی نتاج

ربنا اتنا سمعنا منادیا ینادی للایمان ان امنوا بربکم فامنا ربنا فاغفرلنا ذنوبنا و کفر عنا سیئاتنا و توفنا مع الابرار. 

بار خدایا همان شنیدیم منادی صدا میداد که ایمان بیاورید پس ایمان آوردیم پس خدایا بیامرز ما را و بپوشان بر ما بدی مان را.

پروردگارا امام ما بت شکن قرن خمینی روح خدا فرمان داد تا برای رضای تو و گسترش دین محمد (ص) در سراسر گیتی به جهاد و مبارزه با کفار برخیزیم و تا ظلم و فساد از زمین دیده شود و مسلمین در آسایش و رفاه در کنار هم بسر برند پس خودت ما را یاری فرما. و اکنون که به لطف تو عازم جنگ و نبرد با کفار و دست پرورده های امپریالیسم و سوسیال امپریالیسم جهان هستم چند کلمه ای بعنوان وصیت با برادران و خواهران و همکاران و دانش آموزان مسلمان و کسانی که به پیامبر حضرت محمد (ص) و کتاب آسمانی و قرآن ایمان آورده اند دارم. برادران و خواهران و همکاران و دانش آموزان عزیز هیچگاه دست از یاری دین اسلام بر ندارید و با امام امت خمینی کبیر پیوندتان را مستحکم تر نمایید و هیچگاه چون مردمان کوفه که از عهد و پیمان خود گذشتند عمل نکنید و پیمان شکن نباشید و امام را و امام را و امام را تنها نگذارید بخدا قسم که در صورت مرگ ما باز هم چون لشکر امام حسین پیروز و سرافراز هستیم و شهادت را تولدی دوباره میدانیم و این راهی است که انبیا باز کرده اند و این راز را برای انسانها گشودند که مرگ نیست بلکه تحولی است از رحم طبیعت به فضای بزرگ و وسیع الهی که راه خدا و راه نجات خلقها و آزادی انسانهاست و شهادت آغاز یک زندگی نوین همراه با سعادت ابدی می باشد پس چرا بسوی سعادت ابدی نشتابیم و افتخار این دنیا و آن دنیا را نصیب خود نگردانیم. بار خدایا به رزمندگان که در جبهه حق علیه باطل شرکت جسته ایم توان و نیرویی عطا کن تا دشمن تو و دشمن خلق ترا از بین ببریم و آنوقت که موجب رضای تو واقع شدیم ما را پیش خود فرا خوان و تا اگر از ما خشنود نشدی ما را از دنیا نبر و در سوره مومن قسمتی از آیه 41 چنین آمده است: افوا بامری الی الله ان الله یسیر بالعباد. من کار خودم را به خدا واگذار میکنم که او کاملا بر احوال بندگان خود بیناست. پس خداوندا تو خود میدانی و شاهدی که من فقط برای رضای تو و برای گسترانیدن پرچم اسلام در سراسر جهان در این راه مقدس قدم نهادم و به وعده ای که در سوره نساء آیه 104 داده ای که نباید در کار دشمنان سستی و کاهلی کنید که اگر شما از آنان به رنج و زحمت می افتید آنها نیز از دست شما رنج می کشند جز اینکه شما به لطف پروردگار امیدوارید ولی آنها امیدی ندارند و خدا دانا و حکیم است و امیدواران را محروم نمی کند عمل نمودم و بر دشمن تو و دشمنان خلق تو شوریدم و به تو امیدوار شدم و هم اینکه خودت توسط پیامبرت حضرت محمد (ص) پیام دادی (در جنگ احد) 

منکم من یرید الدنیا و منکم من یرید الاخره. که برخی برای دنیا و برخی برای آخرت می کوشیدند.                     (سوره آل عمران قسمتی از آیه 151) 

و من هم برای آخرت در این راه مقدس و اسلامی قدم نهاده ام و امیدوارم که خداوند مرا و تمام مسلمانان را یاری دهد که آخرتی باشیم و از هواهای نفسانی و دنیایی در امان بمانیم و همه برای آخرت کوشش و تلاش کنیم و از هیچ کس و هیچ نیرویی نترسیم جز خدا. الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون. امروز دشمنان دیگر از دین شما ناامید شده اند پس نترسید و از من بترسید. برادران و خواهران و همکاران و دانش آموزان عزیز براستی که چنین است امروز دشمنان خارجی و داخلی انقلاب ما چون امپریالیستها و سوسیال امپریالیستها و دست پرورده های آنها چون منافقان و لیبرالها و فدائیها و پیکاریها و دمکراتها و رزگاریها و غیره که ضد خدایی هستند از انقلاب و دین ما ناامید شدند و می بینند که اجرای دین الهی بنیان و اساس آنها را بلرزه افکنده و از بین خواهد برد و به خیال خام خود در پی آنند که آنرا متوقف کنند و هر روز به توطئه و خیانت جدیدی بر علیه انقلاب اسلامی ما دست میزنند و بهترین فرزندان این مملکت را شهید میکنند ولی شما ای برادران و خواهران و عزیزان هوشیار باشید و طبق فرموده امام وحدت خود را حفظ کنید که خداوند با ماست و کفر از بین رفتنی میباشد و حق برای همیشه پا برجا خواهد مان. و خدا هرگز برای کافران راهی باز نمی نهد که بر مومنان مسلط باشند.

سخنی با خانواده ام: پدر و مادر عزیزم شما زحمتهای زیادی برای من کشیدید ولی امیدوارم مرا ببخشید که فرزند خوبی برای شما نبودم. پدر و مادر عزیزم از بابت شهادت من هیچ ناراحت نباشید بلکه باید خوشحال باشید که فرزندتان در راه خدا کشته شد و راهی که امامان و پیامبران ما رفتند پس گوش به بیهوده گوییهای افراد بی ایمان که از انقلاب و امام بدگویی میکنند ننهید که این کار روح مرا سخت آزرده خواهد کرد بلکه پیوندتان را با امام بیشتر کنید و برای سلامتی امام دعا نمایید. سخنی با برادرم: برادر عزیز عمر دنیایی گذران و چند لحظه ای میباشد پس برای آخرت کوشش و تلاش کن و بیاد خدا پدر و مادر را یاری کن که زحمتهای زیادی برای ما کشیدند. و در پایان از کلیه خواهران و برادران مسلمان و شما خانواده عزیزم خواستارم که شبهای جمعه از خدا درخواست آمرزش برای من نمایید که خدا از گناهانم در گذرد و سوره فاتحه نیز فراموش نشود. امیدوارم سعادت دنیا و آخرت نصیب تمام مسلمانان جهان گردد.

والسلام  شعبان علی نتاج