شهید رحمان مهدی پور

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید رحمان مهدی پور

شهید رحمان مهدی پور

نام پدر : قربان

تاریخ تولد :1337/02/10

تاریخ شهادت : 1361/02/10

محل شهادت : آب تیمور(کارون)

مشخصات
شهر : بخش : شهرستان : نور استان : مازندران
جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : فرهنگی
یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌
نام پدر : قربان مسئولیت : جانشین دسته رشته تحصیلی : تحصیلات : دیپلم
تخصص : کد شهید : 9155 رسته :
نام مادر : عذرا مراد پور
شناسنامه شهادت
موضوع شهادت : جبهه عملیات : عملیات بیت المقدس محل شهادت : آب تیمور(کارون)تاریخ شهادت : 1361/02/10
نحوه شهادت : اصابت تیر به سر
شناسنامه تدفین
شهر : - بخش : شهرستان : نور استان : مازندران

----------------------------------------------------------------

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

 رحمان مهدی پور     

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

 1337- نور

3- نام و شغل پدر :

 قربان – کارمند آموزش و پرورش      

4- نام و شغل مادر:

عذرا مراد پور – خانه دار  

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود: ـــــــــــ

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :

شهید در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد .

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده ):

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان :

نور

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی :

نور

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان :

 شهید بهشتی - نور        

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه : ـــــــــــــ

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ــــــــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ــــــــــــ

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

 معاف از خدمت    

2- یگان اعزام کننده : ـــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

 مجرد    

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ): ـــــــــــ

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی :

رسمی  

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت :

آموزش و پرورش-نور

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

کارمند

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند : ـــــــــــ

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

شهید در تشکیلات و راهپیمایی  و نصب پوستر و اعلامیه بروی دیوار علیه رژیم کوشش کرد و بعد از آن با تشکیل یک گروه به نام ندای مستضعفین که فعالیت آنها در زمان طاغوت مخفیانه بود به فعالیت می پرداختند

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

شهید عضو بسیج سپاه پاسدران نور شد

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

15/6/60 نور – سپاه – آب تیمور – آفندی 

  10/8/60 نور – سپاه – آب تیمور – آفندی

    8/1/61 نور – سپاه – آب تیمور – آفندی

3- مجموع مدت حضور در جبهه : ـــــــــــ

4- مسئولیت در جبهه :

 جانشین دسته  

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن :ـــــــــــــــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــــــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

آب تیمور – 10/2/61 – اصابت تیر کالیبر 75  - عملیات بیت المقدس    

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

گلزار شهدای مسجد جامع شهدای نور

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

شهید بسیارمهربان وخوش برخورد و مظلوم بود و بسیارمتواضع بودند . درامانتداری وحفظ اسراربسیارکوشا بودند . صفاوصمیمیت،حجب وحیا، نظم وانضباط از دیگر ویژگیهای شهید بود.درنمازجماعت شرکت می کرد  و به حق وحقوق دیگران احترام می گذاشتند. درانجام واجبات مانند نمازوروزه ودعا ورازونیازبسیارمقید بودند و ازمحرمات دوری می کردند . به اهل بیت بسیارارادت داشتند و پیرو خط امام و ولایت بودند.

---------------------------------------------------------------------

شهید رحمان مهدی پور

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.              

هرگز گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شده اند مردگانند، بلکه آنها زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.                     «آیه 149 سوره آل عمران» 

خط سرخ شهادت خط آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت به ذریه طیبه آن بزرگوار و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است.       «امام خمینی»

بنده حقیر رحمان مهدی پور متولد 1337 شماره 12 ساکن شهرستان نور که به جبهه نبرد حق علیه باطل عازم می باشم بر حسب وظیفه شرعی وصیتنامه خود را تنظیم نموده و تقدیم می نمایم.

پس از اقرار به وحدانیت خدا و رسالت پیامبران و خاتمیت رسول اکرم و امامت دوازده امام که آخرین آنها حضرت مهدی صاحب الزمان منجی عالم بشریت فریادرس مؤمنان و متقیان و مستضعفان بوده و در پس پرده غیبت است و اعتقاد به ولایت فقیه و ولایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی، بت شکن و طاغوت شکن قرن لازم دانسته ام نقطه نظرهای خود را بیان نمایم. 

انقلاب اسلامی بر سه پایه به پیروزی رسیده است و بر همین سه پایه اساسی است که انقلاب اسلامی را به پیش می برد و به صاحب اصلی اش امام زمان (عج) سپرده خواهد شد 1- مکتب 2- ولایت فقیه 3- شهادت. 

امت شهید پرور ما بر اساس این سه معیار که متکی به الله بودن و دادن شعار پر ارزش لا اله الا الله و الله اکبر و خمینی رهبر. نه شرقی- نه غربی جمهوری اسلامی. اسلام پیروز است چپ و راست نابود است و پیرو ولایت فقیه و آنچه را ولی فقیه زمان امام خمینی رهنمود داده اند و با شهادت ما را از منجلاب و گرداب شیطانی به سعادت و خوشبختی رهنمود نمود. و تداوم انقلاب در همین خط امام هست و بس. و هر که در خط امام بود مورد تایید می باشد و در لوای غیر خط امام یعنی در خط شیطان قرار گرفتن می باشد خط امام خط پیغمبر و امامان معصوم و در نتیجه صراط المستقیم می باشد راه خداست خط الله است.

گروههای در خط امام

الف- روحانیت مبارز و بیدار و همیشه در سنگر و پاسداران اسلام و مرزبان حریم اسلام رهبری حضرت آیت الله منتظری امید امام و امت و مشکینی و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی.

ب- حزب جمهوری اسلامی البته باید گفته شود که بهتر است تشکیلات شهرستانها را بیشتر مورد توجه قرار داد و افراد ناصالح را هر چه سریعتر تصفیه نمود تا مسئله دفتر حزب جمهوری اسلامی کربلای ایران بوجود نیاید.

ج- مجاهدین انقلاب اسلامی. باید توجه داشت تا مادامی که در خط ولایت فقیه باشند مورد تایید می باشند و برادران مجاهدین انقلاب اسلامی باید متکی به ولایت فقیه باشند و از این خط خارج نشوند که رمز تشکیلات اسلامی در همین است یعنی پیروی از ولایت فقیه کردن است.

د- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: سپاه فرزندان انقلابند این جان بر کفان پیشتازان انقلابند. بازوی امام و امت اند سربازان امام زمانند. گروههای ضد اسلامی آنها که دم از خلق می زنند و به روی خلق آتش می گشایند همچون فدائیان اکثریت، اقلیت، توده ای ها، اشرفیها و ... بخصوص منافقین خلق آنها در دوران آمریکا و شوروی و فرانسه و انگلستان و چین می باشند آنها را هر چه سریع ریشه کن کرده و ریشه آنها باید خشکیده شود البته افراد فریب خورده آنها را باید ارشاد نمود. اعتماد به آنها نباید کرد و باید گفته شود جنبش مسلمانان مبارز هم از همین قماشند و باید تا رشد ننمودند ریشه کن شوند و انجمن حجتی که وابسته به حلبی هستند تا توطئه ننموده اند جلوگیری شوند. 

درس شهادت را از حسین (ع) امام و پیشوای شیعیان که اگر دین جدم با کشته شدنم استوار می ماند ای شمشیرها بدرید مرا و با وعده حق تعالی که هر که در راه الله کشته شد مرده مپندارید بلکه زندگانند در نزد الله روزی می خورند انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. 

1- برادرم و خواهرم بدان انقلاب اسلامی به رهبری امام امت خمینی نائب بر حق امام زمان (عج) علی رغم توطئه های ابرقدرتهای شرق و غرب، جهانی خواهد شد و ابرقدرتها که بلکه ابر ضعیفها نابود خواهند شد و انقلاب اسلامی بدست صاحبش امام زمان سپرده می شود و حکومت جهانی احد بدست امام زمان بوجود خواهد آمد این وعده حق است که: الا ان حزب الله هم الغالبون.

2- برادر و خواهرم بدان وقتی امت حزب الله با شعار توحیدیش لا اله الا الله دست رد بر سینه ابر جنایتکاران غرب و شرق می زند و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سر می دهد آنها بیکار ننشستند و هر روز نقشه می کشند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند ابر قلدر شرق با کفر و الحاد خود جلوی انقلاب ایستاده که نمونه آنها در افغانستان و کمک به ارتش بعثی عراق و کمک مادی به مزدوران داخلی در ایران و ابر قلدر غرب که می بینیم هر روز نقشه و توطئه می نماید و برادر و خواهر بدان که کید آنها ضعیف است و نابود شدنی که این وعده حق تعالی است الا ان کید الشیطان کان ضعیفا و یا جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا.

3- انقلاب اسلامی تداومش در خط امام می باشد همان خطی که هر چه داریم عزت و شرف و آبرو داریم و از اوست ما را نجات داد کشتی نجات بود و هست مای مرده را زنده کرد و ما خواب رفتگان را بیدار نمود و ما را از حیوانیت به انسان بودن سوق داد. 

4- جنگ بین ایران و عراق جنگ خاکی نیست جنگ وطنی نیست جنگ اسلام با کفر است. صدام کافر می باشد و باید بجنگیم تا کفر را از بین ببریم همچنان که امام فرمودند جنگ بین اسلام و کفر است و سرنوشت ما هم در این جنگ است. برادر و خواهر اگر در این جنگ پیروز شدیم که خواهیم شد پیروزی اسلام است چون هم مردم دنیا منتظر پیروزی اسلام می باشند پس باید گفت: جنگ جنگ تا پیروزی. پیروزی اسلام.

مادر و پدر عزیزم آیا ما عزیزتر از حضرت علی اکبر (ع) هستیم جان دادن در راه اسلام آرزوی ماست. مادر و پدر عزیزم حلالم نمائید. شما را زجر بسیار دادم، مشقتها بسیار کشیدید ولی اجر و مزد آن را از خدا خواهید گرفت.

هر جا که صلاح می دانید دفنم نمائید بدنم آمد تشییع کنید و به امت حزب الله بگوئید او مسلمان بود و حزب الله برای اسلام خدمت ناچیز نمود و در راه اسلام بشهادت رسید.

اما نکاتی که باید گفته شود.

1- کتابخانه ام را اگر برادرانم سعدی و اباذر به شهادت نرسیدند به آنها تعلق دارد و اگر به شهادت رسیدند به کتابخانه امام صادق شهر اهداء نمائید.

2- خانه مسکونی که درست شد بعد از شهادت رسیدنم متعلق به شما خواهد بود (پدر و مادر عزیزم)

3- مقداری 4000 ریال به احمد ابراهیمی و 1700 ریال به کمیته و 9000 ریال به سپاه بدهکار می باشم می توانید از حقوقم گرفته و بدهکاری را بدهید.

4- نماز و روزه برایم بگیرید و یا نائب بگیرید به مدت یکسال نماز و به مدت سه ماه روزه گرفته شود.

5- به برادرانم علی دیوسالار، مهدی محمودی، باقر ثقفی، عابدین هاشمی نژاد، قدیر رورگر، ناصر شهاب، کاظم واثقی، خسرو شهاب، اسماعیل اسماعیلی و عیسی خسروی بگوئید این حقیر را حلال نمایند و پیرو خط امام هستند اما همیشه در این خط باشند و دعای مغفرت برای اینجانب نمایند.

آرزو دارم مرا در موقع شهادت به نام سپاه تشییع نمایند چون تنها آرزویم این بود که پاسدار انقلاب اسلامی باشم و در پایان این دعای همیشگی را بیان می نمایم.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی ترا بجان مهدی خمینی را نگه دار الهی آمین 

خدایا به مقربان درگاهت قسمت می دهیم انقلاب اسلامی ما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) امتداد بده «آمین»

خدایا تو را به جان مهدی صاحب زمان قلب امت و امید و نجات دهنده ما یعنی امام خمینی را تا ظهور فرج امام زمانت طول عمر عطا بنما.

خدایا دشمنان انقلاب اسلامی ما را نیست و نابود بگردان.

خدایا صدام تکریتی و ارتش مضمحل او را نابود بگردان.

خدایا امت شهید پرور ما را در پناه خود حفظ بنما.

خدایا تو را به قطره قطره خون حسین علیه السلام قسمت می دهیم فرج امام زمانت را تعجیل بفرما.

خدایا آیت الله منتظری، مشکینی، صدوقی، خامنه ای عزیز شهید زنده، هاشمی رفسنجانی، صانعی، جنتی و دیگر علما و خدمتگزاران را حفظ بنما. آمین یا رب العالمین

پیروز باد جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی در اقصی نقاط جهان 

نابود باد دشمنان انقلاب اسلامی

برافراشته باد پرچم لا اله الا الله در اقصی نقاط جهان 

                                                   رحمان مهدی پور      به تاریخ شب دوشنبه 3/1/61