شهید تقی نیکبخت

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید تقی نیکبخت

نام پدر : حسن

تاریخ تولد :1337/07/06

تاریخ شهادت : 1361/02/20

محل شهادت : خرمشهر

مازندران فریدونکنار

نحوه شهادت : اصابت ترکش توپ

محل دفن: فریدونکنار

----------------------------------------------

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : فریدونکنار استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : متاهل شغل : فرهنگی

یگان : تیپ 55 هوابرد شیراز نوع عضویت : ارتش - سرباز مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : حسنمسئولیت : رشته تحصیلی : تحصیلات : دیپلم

تخصص : کد شهید : 9965 رسته :

نام مادر : سیده صبح گل جعفری

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : محل شهادت : خرمشهرتاریخ شهادت : 1361/02/20

نحوه شهادت : اصابت ترکش توپ

شناسنامه تدفین

شهر : - بخش : شهرستان : فریدونکنار استان : مازندران

---------------------------------------------------

نام  :تقى
نام خانوادگى  :     نیک‌بخت
نام پدر :حسن
تاریخ‌تولد  :06/01/1337
ش.ش   :1806
محل‌صدورشناسنامه   :     امل
 تاریخ شهادت  :  16/02/61
نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحمیلى
شرح حادثه  :حوادث ناشى ازدرگیرى مستقیم بادشمن - توسطدشمن‌درجبهه
استان  :بنیادشهیداستان‌مازندران
شهر :اداره‌بنیادشهیدمحمودآباد

-------------------------------------------------------------
وصیت‌نامه   :شهید تقى نیک بخت 
بسم الله الرحمن الرحیم 
بنام خداوند بنده نواز و مهرپرور و یارى دهنده مستضعفان و سلام بر پیر جماران آئینه زمان روح خدا خمینى عزیز و درود بر امت شهید پرور و شهیدان زنده به خون خفته ایران خوب بعد از مقدمه سخنان خود را که حاکى از درد ودل و چگونه روزگار خویش که بر من مى رود مى باشد با این شعر آغاز مى کنم. 
بگذار تا بگریم چون ابر در باران                 کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران 
آرى خانواده عزیزم همسر گرامى مهرى مصطفى پور هر چند که دورى و جدائى شما بسى دشوا راست اما میدانم که جدائى جسم هم چندان مهم نیست امیدوارم که هجرت جسم منشاء هجرت روح نمى شود بله روز وداع یاران ساعتى است که روح به پرواز درآید چون روح مانند داروئى فرار است. که در شیشه  جسم جاى دارد و به محض باز شدن در شیشه مانند داروى بیهوشى خواهد گریخت و که گل باز هم چنین هجرتى چونکه براى خداست چندان افسوس ندارد چرا چون براى هدف که آن یارى کردن دین خداست جان من و تو و همه انسانها ارزش ندارد گفته هاى فوق را به این خاطر عرض کردم که مقصود اصلى خود را بیان کنم چون اندک زمانى به حمله نهائى نمانده است و قرار است که گردان ما که شهید سید محمد باقر صدر نام دارد و اینجانب در گروهان بیستم دسته دوم همین گردان هستم از جبهه کرخه نور در خط مقدم حمله کنیم و شاید در این حمله سعادت شهید شدن را خداوند به من عطا فرماید لذا چندین تذکر را به عنوان وصیت نامه به تو همسر عزیزم دارم و مى دانم که انشاءالله به آن عمل خواهى کرد قبل از توصیه ها خواهش مى کنم که به فرزندم بگو پدرت براى خدا و در راه او قیام کرد و با صلاح ایمان به میدان رفت و در یک دست قرآن و در دست دیگر آر پى چى براى گرفتن جان کافران  بعثى داشت و به فرزندانم بگو که هیچگاه براى انتقام و خون خواهى من قیام نکنند چون من براى خدا و یارى دین او به جنگ آمدم و لذا آنها اگر مى خواهند راه مرا بروند فقط براى خدا به پا خیزند و دیگر اینکه فرزندانم را اول به امید خدا و دوم به تو همسر خوبم مى سپارم و از تو مى خواهم که این امانتهاى مرا که در اصل از آن خداست نگهدارى کنى و هیچگاه آنها را غفلت نکنى و در مورد با سواد کردن آنها کوتاهى نکنى و به دخترانم بگو که شوهرى را انتخاب نمایند که مسلمان و ایمان داشته باشند و نماز بخواند به مال و اموال و دارائى دلخوش نکند و به عباسعلى و محمد على این دو ستاره وجودم توصیه مى کنم که هرگاه به رشد کامل و بلوغ جنسى رسیدند ازدواج نمایند و نگذارند نسل پدرش منقطع گردد چون به قول شاعر (هر که در این مزرعه تخم نکشت و نکند صحبت از باغ بهشت) و اما در مورد انتخاب کردن همسر مواظب باشند که از روى شهوت و احساسات تصمیم نگیرند فقط ایمان خانواده دختر دلخواه خود را در نظر بگیرند و از تجمل پرستى بپرهیزند در ضمن باید عرض کنم که اگر سعادت شهید شدن رایافتم به شما وصیت مى کنم براى من گریه نکنید چون خودم باآگاهى کامل به استقبال شهادت رفتم و آرزوى من بوده و براى کسى که به آرزویش رسید گریه کردن معنایى ندارد و براى من خرج و مخارجى را متحمل نشوید چون من راضى نیستم آن مبلغ پولى راکه مى خواهید خرج چهلم و هفتم و فاتحه من کنید استدعا دارم کهبه یک مستضعف بدهید تا با آن خانواده خود را از خطر فقر و بى چیزى و گرسنگى نجات دهد در آخر خدمت شما و فامیلها و دوستان سلام مى رسانم و هم اکنون که این نامه را مى نویسم آقاى بى گناه حاضر است و به خدمت همگى تان سلام مى رساند و مانند دو برادر و دوست از یکدیگر پشتیبانى مى کنیم و زیاده عرضى نیست شما را به خدا مى سپارم به امید دیدار خداحافظ آنکه همیشه به یاد شماست و هرگز شما را فراموش نمى کند . تقى نوبخت یادآورى مى کنم که مهرى جان ساره و بچه هایش را فراموش نکن. 
9/2/61 شب عملیات اولین عملیات بیت المقدس 
تقى نیک بخت