شهید بابک آبشار

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید بابک آبشار

نام پدر : محمد
تاریخ تولد :1343/06/15
تاریخ شهادت : 1365/04/10
محل شهادت : مهران

مازندران بهشهر

نحوه شهادت : اصابت ترکش

 

عملیات کربلای1

محل دفن: گلزار : شهدای بهشهر

----------------------------------------

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : بهشهر استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : شغل : فرهنگی

یگان : لشگر 25 کربلا نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : محمدمسئولیت : رشته تحصیلی : تاریخ تحصیلات : فوق دیپلم

تخصص : کد شهید : 1012 رسته : پیاده

نام مادر : مهر انگیز ناصری

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : عملیات کربلای1 محل شهادت : مهرانتاریخ شهادت : 1365/04/10

نحوه شهادت : اصابت ترکش

شناسنامه تدفین

شهر : - بخش : شهرستان : بهشهر استان : مازندران

گلزار : شهدای بهشهر

-----------------------------------------------

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی:

1-نام و نام خانوادگی، نام مستعار:

بابک آبشار، (مهدی)

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

1343، شهرستان بهشهر

3- نام و شغل پدر:

محمد، بازنشسته کارخانه

4- نام و شغل مادر:

مهرانگیز، خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

شش،

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی:

در خانواده ای مومن و مقید به اسلام با اوضاع اقتصادی معمولی که از امرار معاش والدین در کارخانه چیت بافی بهشهر تأمین می شد به رشد و شکوفایی رسید.     

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب،کلاس قرآن،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده):

 برای فراگیری قرآن مجید به کلاس رفت.

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود):

از بدو تولد تا شهادت در بابلسر بود.

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان:

مدرسه ابتدایی، (5 سال)

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی:

 مدرسه راهنمایی (3 سال)

3- نام مدرسه، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان:

مدرسه دبیرستان (4 سال)  

4- تحصیلات دانشگاهی، رشته و نام دانشگاه:

 دانشگاه تربیت معلم

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟چه کاری و چه مدت:

در دوران مدرسه بعد از فراغت از درس و مدرسه به یاری پدر و مادرش می شتافت تا باری از دوش آنان بردارد.

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل:ــــــــــــــــ

پ)سربازی:

1- خدمت سربازی: ـــــــــــــــ

2- یگان اعزام کننده: ـــــــــــــــ

3- سال اعزام و محل آموزش سربازی: ـــــــــــــــ

ت) ازدواج:

1-وضعیت تاهل:

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج: ـــــــــــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــــــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

ارزش و جایگاه والدینش را می دانست به آنان علاقه وافری داشت در انجام امور زندگی با آنان مشورت می کرد. مطیع اوامر آنها بود. والدین از او رضایت دارند و در حقش دعای خیر می کنند. وی همواره سعی می کرد تا فرزندی صالح برای پدر و مادرش باشد. به آنان احترام می گذاشت.

ث)شغل شهید:

1- شغل رسمی و شغل فرعی:

رسمی

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت:

 آموزش و پرورش

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی:

به مدت 2 سال در پست معلمی مربی ورزش و پرورش در سقز کردستان خدمت می کرد.

ج) فعالیت های انقلابی:

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند:

 آنچه شخصیت و رفتار او را تحت تأثیر قرار می داد پیام ها و رهنمودهای امام خمینی مطالعه کتابهای مذهبی و دینی، همچنین جریانات انقلاب اسلامی بود.

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد، خانواده یا گروه اشاره دارد:

 از خصوصیات بارز  بابک می توان به اعتمادبه نفس، اتکا به قرآن و پیروی از مقام شامخ امام خمینی (ره)، خوش خلقی، تواضع و فروتنی  اشاره کرد که هر کسی در برخورد با وی این خصوصیات را او مشاهده می کرد و باعث تأثیرپذیری می شد.

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی:

 با فراگیری انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) با انقلاب آشنا شد و به صف آزادیخواهان پیوست و در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت داشت. (بگفته خواهرش به علت کثرت شرکت در راهپیمایی کف پایش پوست نداشت).

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه:

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج به عضویت این نهاد درآمد. وی تعلیم نظامی دید. عضو انجمن اسلامی دانش آموزان و جهاد بود. در رشته بستکبال داوطلبانه اشتیاق به مربی داشت. بچه ها به ورزش و کارهای فرهنگی تشویق می کرد. در تبلیغات جبهه و جنگ مسئول نوشتن پوسترهای جبهه و انتخابات ریاست جمهوری بود معمولاً این کارها را در شب انجام می داد که ریا نشود. در دانشگاه هم داوطلبانه به منطقه سقز بعنوان دبیر رفته بود.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت، با بیان اتفاق آورده شود: ـــــــــــــــ

ح) سوابق جبهه:

1- حضور در جبهه:

در جبهه حضور  داشت

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها، یگان اعزام کننده، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد:

او طی یک بار در تاریخ 1/4/1365 از سپاه لشکر 25 کربلا با عضویت بسیجی به منطقه جنوبی غربی اعزام شد.

3- مجموع مدت حضور در جبهه:

 5 ماه

4-مسئولیت در جبهه: ـــــــــــــــ

5- دفعات، مکان و نحوه ی مجروح شدن:

یک دفعه، بر اثر اصابت ترکش، مجروح شد.

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد: ـــــــــــــــ

7- مکان، زمان، عملیات و نحوه‌‌ی شهادت:

در تاریخ، 1/4/65 در منطقه جنوب غربی، عملیات کربلا 1 در محل مهران به درجه شهادت رسید.    

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری:

در تاریخ، 15/4/65 در گلزار شهدای بهشت فاطمه بهشهر خاکسپاری شد.

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره، ویژگی های شهید (توجه: حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد.)

در کالبد وجود شهید بابک آبشار خصوصیات زیادی نقش بسته بود. که با جمع شدن در یک جا از او بعنوان یک انسان کامل می توان به خوش خلقی، وفا به عهد، احترام به دیگران، ممتاز بودن چه از نظر اخلاقی چه از لحاظ درسی، اعتماد به نفس بالا و روحیه عالی در زندگی و راه کار مناسب برای مشکل. دوست و همرزم اش ،رحیم کابلی ضمن بیان مطالبی، خاطره ای نقل می کند: «در جبهه جنگ بعضی مواقع به مشکل برمی خوردیم با اعتمادبه نفس به بررسی همه جانبه ی مسائل می پرداخت بعد یک راه کار مناسب برای مسئله پیدا می کرد. در عملیات کربلای 1 وقتی که سردار مرتضی قربانی مشکل را طرح کرد ایشان با چاره جویی مناسب مشکل را حل نمود.  همچنین ابهت و متانتی داشت که باعث تغییر روحیه عده ای از نیرو که از نظر اعتقادی کمی متزلزل شده بودند شد. چند نفر نیرو زیردست ایشان بود که سر و وضع مناسب جبهه نبود ایشان در گردان با برنامۀ منظمی برای کلاسهای قرآن و احکام برقرار کرده بود با سخنان تأثیرگذارش توانستند آنها را به راه راست راهنمایی کنند تعدادی از آنها در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیدند. شهید بابک (مهدی) در سراسر عمر کوتاهش ولی پربار در خدمت اسلام سپری شد. در کودکی، انجمن اسلامی؛ در جوانی در مرزهای تعلیم و تربیت؛ در جبهه های جنگ دفاع از کشور فعالیت بسیار داشت عاقبت به آرزوی خویش دست یافت، به لقای حضرت دوست رسید.

شهید بابک آبشارشهید بابک آبشارشهید بابک آبشارشهید بابک آبشار

کدشناسایى  :1000350
کدبایگانى  :44   65
نام  :بابک
نام خانوادگى  :     آبشار
نام پدر :محمد
تاریخ‌تولد  :15/06/1343
ش.ش   :374
محل‌صدورشناسنامه   :     بهشهر
 تاریخ شهادت  :  10/04/65
نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحمیلى
شرح حادثه  :حوادث ناشى ازدرگیرى مستقیم بادشمن - توسطدشمن‌درجبهه
استان  :بنیادشهیداستان‌مازندران
شهر :اداره‌بنیادشهیدبهشهر
وصیت‌نامه   :شهید (بابک) مهدى آبشار 
بسم رب الشهدا والصدیقین 
شهدا شمع محفل بشریتند          ( آیت الله مطهرى ) 
از متن آخرین نامه شهید به خانواده اش 
زندگى جز گذرگاه و محل آزمایش چیز دیگرى نیست پس خوشا بحال آن کسانى که این گذرگاه را با جوانمردى و استقامت پیمودند. 
( خانواده شهید ) 


بسمه تعالى 
خلاصه اى از وصیت نامه شهید بابک آبشار 
شهید بابک آبشار متولد  سال 1343  در شهرستان بهشهر چشم به جهان گشود، پس از دبیرستان در دانشهاى تربیت معلم کرج و سارى مشغول به تحصیل شد و پس از فراغت از تحصیل به مدت  2 سال در سقز در سمت مربى پروزشى مشغول شد. ایشان همزمان با جنگ حق علیه باطل بارها به میدان جنگ شتافت تا سرانجام در عملیات آزاد سازى مهران به تاریخ  1/4/65 به لقاءا... پیوست. 
فرازى از وصیت نامه این شهید در ذیل آمده است : 
در این لحظه قلم در دستم سنگینى مى کند و قلم نمى داند چگونه بر این کاغذ سفید نقش ببندد ولى با خود فکر کردم که شاید حرکات این قلم مانند قطرات خونم باعث آگاهى بعضى از افراد جامعه شود و با زحمت زیاد این قلم را به حرکت در مى آورم. 
اى انسان ها آیا تاکنون جسدى را با دستهایتان حمل کرده اید و به سوى مکانى برده اید که او و عملش تنها ماند 
« فاما من ثقلت موازینه فهو فى عیشه راضیه و اما من خفت موازینه فاما هاویه »
آیا فکر نمى کنید زمانى خود شما را اشخاصى دیگرى بر روى دستهایتان حرکت دهند و شما نیز از لذات دنیایى و تمامى انسانها جدا شوید، آیا به آن لحظه فکر کرده اید چون خداوند فرموده آن لحظه بسیار مشکل است به امید آنکه مولایمان على (ع) و اوالاد و به فریادمان برسند همین از خانواده ام جدا شوم و به تمامى لذات مادى پشت پا زدم و به سوى مکانى قدم که عزیزترین بندگان خدا در آن دیار قرار دارند و به این حرکت خود که سعادت و رحمتى از طرف خدا براى خود مى بینم افتخار مى کنم. 
اى خواهران و برادران عزیزم اگر مى خواهید که من ناراحت نباشم و به شما افتخار کنم راهم را ادامه دهید و در تربیت فرزندانتان کوشا باشید که این عزیزان باید مملکت اسلامیمان را محافظت نمایند و به تمام جهانیان نشان بدهند که ما در پرتو اسلام مى توانیم روى پاى خود بایستیم و اینان نباید بگذارند تا اسلحه ام در زمین دفن شود بلکه باید اسلحه خونین و به کار افتاده ام بر دوش بگیرند و جانانه با کفر به مبارزه بپردازند تا حاکمیت مستضعفین بر مستکبرین تحقق یابد. 
اى شاگردان عزیزم مرا ببخشید چون هیچگاه لیاقت معلمى یا نداشتم به علت اینکه پیامبر گرامى (ص) خود را معلم معرفى مى کرد و در نتیجه ما کى مى توانیم خود را معلم بدانیم. 
برادران عزیز ارزش خود و زمانتان را بدانید و مسئولیت خود یا درک کنید چون شما آینده سازانید % م