شهید محمد سرپرست

جهت دریافت و مشاهده صفحات روی آن ها کلیک نمائید ....

لینک سایت جنگ و درنگ 

شهید یونس کارآمدپیشه

شهید محمد سرپرست

شهید محمد سرپرست

نام پدر : عباس

تاریخ تولد :1341/05/20

تاریخ شهادت : 1361/03/04

محل شهادت : کوشک

مشخصات

شهر : بخش : شهرستان : جویبار استان : مازندران

جنسیت : مرد وضعیت تاهل : مجرد شغل : دانشجویی - فرهنگی -

یگان : نوع عضویت : بسیج مذهب : شیعه دین : اسلام‌‌

نام پدر : عباسمسئولیت : رشته تحصیلی : تحصیلات : دانشجوی کارشناسی

تخصص : کد شهید : 4921 رسته : پیاده

نام مادر : محرم قربانی

شناسنامه شهادت

موضوع شهادت : جبهه عملیات : محل شهادت : کوشک تاریخ شهادت : 1361/03/04

نحوه شهادت : جراحات وارده به بدن

شناسنامه تدفین

شهر : - بخش : شهرستان : - استان : مفقود

------------------------------------------------------------

زندگی نامه

«فرم ثبت اطلاعات شهدای مازندران»

الف)تولد و کودکی :

1-نام و نام خانوادگی ، نام مستعار :

محمد سرپرست ـ محمود

2-تاریخ و محل تولد و اتفاق خاص در زمان تولد:

20/5/1341 ـ روستای باغلو ـ جویبار

3- نام و شغل پدر :

عباس ـ کاسب

4- نام و شغل مادر:

محرم قربانی ـ خانه دار

5- تعداد فرزندان و فرزند چندم خانواده بود:

6فرزند ـ فرزند اول بودند .

6- وضعیت زندگی از نظر اقتصادی و اعتقادی :ــــــــ

7- تحصیل متفرقه قبل یا حین دبستان(مکتب ،کلاس قرآن ،حوزه علمیه – نام فرد آموزش دهنده ):

8- مهاجرت یا نقل مکان در دوران زندگی (اگر بود): ـــــــ

ب)تحصیلات:

1- نام مدرسه و محل تحصیل در دوران دبستان : ـــــــ

2- نام مدرسه و محل تحصیل راهنمایی : ـــــــ

3- نام مدرسه ، محل تحصیل و رشته ی تحصیلی دبیرستان : ـــــــ

4- تحصیلات دانشگاهی ، رشته و نام دانشگاه :

دانشگاه شهید خورشیدی- مشهد ـ دبیری

5- آیا در دوران تحصیل کار می کرد ؟،چه کاری و چه مدت : ـــــــ

6- سال، مقطع و علت ترک تحصیل : ـــــــ

پ)سربازی :

1- خدمت سربازی :

انجام نداد.

2- یگان اعزام کننده : ـــــــ

3-سال اعزام و محل آموزش سربازی : ـــــــ

ت ) ازدواج :

1-وضعیت تاهل :

مجرد

2- نام همسر و تاریخ ازدواج : ـــــــ

3- تعداد و نام فرزند یا فرزندان (اگر داشت ): ـــــــ

4- خلق و خو و رفتار با خانواده (زن و فرزند یا پدر و مادر ):

به پدر و مادرش بسیار احترام می گذاشت

ث)شغل شهید :

1- شغل رسمی و شغل فرعی : ـــــــ

2- نام سازمان یا نهاد یا شرکت : ـــــــ

3-زمان استخدام و مسئولیت شغلی: ـــــــ

ج) فعالیت های انقلابی :

1- وقایع با افرادی که باعث تأثیر گذاری بر شهید شدند :

تحول فکری شهید از امام (ره)، دکتر چمران و شهید رجایی بود .

2- وقایعی که به تأثیر گذاری شهید بر فرد ، خانواده یا گروه اشاره دارد : ـــــــ

3- نوع و محدوده ی جغرافیایی فعالیت های انقلابی :

شهید در تظاهرات شرکت می کرد .

4- زمان آغاز حضور در پایگاه (چه سنی یا چه سالی ؟) و نوع فعالیت در پایگاه :

عضوبسیج بودند.

5- اگر در درگیری ها و زد و خوردهای انقلابی و حزبی در انقلاب و بعد از آن حضور داشت ، با بیان اتفاق آورده شود : ـــــــ

ح) سوابق جبهه :

1- حضور در جبهه :

حضور داشت.

2- تعداد تاریخ محل اعزام ها ، یگان اعزام کننده ، و منطقه یا مناطقی که اعزام شد :

10/1/61 الی 3/3/61 ـ مشهد ـ سپاه ـ خرمشهر

3- مجموع مدت حضور در جبهه :

2 ماه

4- مسئولیت در جبهه :

نیروی پیاده

5- دفعات ، مکان و نحوه ی مجروح شدن : ـــــــ

6- عملیات یا مأموریتی که مجروح شد : ـــــــ

7- مکان ، زمان ، عملیات و نحوه ی شهادت :

4/3/61 ـ کوشک ـ مفقودالجسد

8- تاریخ تشییع و محل خاکسپاری :

ی) خاطرات یا ویژگی های بارز شهید:

1- شامل 3 خاطره از شهید در مقاطع مختلف زندگی از تولد تا شهادت و در صورت نداشتن خاطره ، ویژگی های شهید ( توجه : حتما راوی خاطره یا ویژگی باید معلوم باشد .)

 برادر شهید : شهید چون بسیجی بودند برای اعزام نیاز به رضایت نامه والدین داشتند و ایشان برای اینکه پدرم به ایشان حساس نشوند در مورد رضایت نامه چیزی نگفتند و امضای پدرم را جعل کردند و بعد از شهادت پدرم و چندتن دیگر به مشهد رفتند متوجه این امر شدند .

مادر شهید : من و پدرش سواد نداشتیم و کاری برای شهید نکردیم محمد وقتی به مدرسه می رفت چون ما او را در منزل محمود صدا می زدیم و به این اسم عادت کرده بود وقتی معلم او را در کلاس محمد می نامید او جوابی نداد . بعد از چند روز معلم جلوی پدرش را گرفت و گفت فرزندت به مدرسه نمی آید  و پدر او را سرزنش کرد اما بعد مشخص شد که او در کلاس حاضر شد ولی به خاطر قضیه اسمش معلم فکر کرد او در کلاس حاضر نیست .

برادرشهید : شهید در بین مردم وخانواده بسیارمهربان وبااخلاق بود و بسیاردرکارهاصداقت داشت نسبت به قرآن وخواندن دعا بسیارپایبند بود . حق الناس رارعایت می کرد . دارای نظم و انضباط و سعه صدر وگفتار در عمل بود.

------------------------------------------------------------

شهید محمد سرپرست

 

وصیتنامه محمد سرپرست

بسم الله الرحمن الرحیم

« مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین و من الرجال و نساء و لولدان الذین یقولون ربنا اخرجنا من هذه القریه ظالم اهل و جعلنا من لدنک ولیاء و جعلنا من لدنک نصیرا »

خداوند در سوره نساء می فرماید:

چرا جهاد (مبارزه ) نمی کنید در راه خدا و در راه مستضعفین از زنان و مردان و کودکانی که میگوند پروردگارا ، ما را خارج کن ( نجات بده ) از این محل ( شهر و روستا ) و ستمکاران و اهالی آنجا و قرار ده برای ما از سوی خود ولی و نصیری را 

بنام خدا 

با سلام و درود گرم و صمیمانه به کلیه رزمندگان و مبارزان اسلام و مرگ بر همه منحرفین از راه حق مخصوصاً آمریکا شیطان بزرگ ، من یک فردی از مسلمانان جهان و ایران می باشم که با آگاهی فراوان و شناخت انقلاب اسلامی ایران با عشق و علاقه عازم جبهه حق علیه باطل شدم که امید دارم بتوانم کمک به اسلام و ملت ایران کرده باشم ولو به شهادت رسیدن خودم در حالی که یک فرد کوچکی از جامعه هستم لازم داشتم چند پیامی بدهم اول خطابم به گوش بحرف هر منحرفی ندهید و امام را در هیچ حال تنها نگذارید .

دوم – خطاب به پدر و مادر گرامیم که هر لحظه به امید دیدنم انتظار می کشیدند سایه امام زمان و نائب بر حقش امام باشید ، و امیدوارم که بتوانم جبران محبّتهای شما را بکنم . پدرم و مادرم شما آرزوی زیادی داشتید که من درکنار شما باشم و آروز داشتید که من خدمتگزار و فرمان بردار شما باشم در حالیکه در این زمان که دارم وصیت نامه خودم را می نویسم همیشه از دست رنج شما و زحمات شما استفاده کردم .

پدر و مادر عزیزم من یک لحظه هم زحمات شما را فراموش نمی کنم . ولی چه کنم دیدم اسلام و همین عزیز و نوامیس ملت ایران با حمله وحشیانه صدام و حزب بعث به سر کردگی استکبار جهانی در خطر نابودی است . اینجاست که وظیفه خود دانستم که به جبهه جنگ حق علیه باطل بروم و پس پدر و مادر گرامی خشنود باشید و حتی از شهادتم ناراحت نباشید زیرا شهادت من و امثال من نجات اسلام و نجات ملت ایران می باشد ، باری شما را ناراحت نکنم انشاء الله به خدمتان برمی گردم . که در آنجا خدمتی به اسلام کنم ، در خاتمه امام و همه رزمندگان را دعا کنید والسلام علیکم و رحمن و برکاته .